Έθνος - 19/02/2008
Η Τσανακλίδου ακούει τον «Ηχο του όπλου»
Η Τάνια Τσανακλίδου επανεμφανίζεται στη θεατρική σκηνή κρατώντας τον πρωταγωνιστικό ρόλο σε ένα εμβληματικό έργο της Λούλας Αναγνωστάκη, τον «Ηχο του όπλου».
της Αντιγόνης Καράλη
Μετά είκοσι ένα χρόνια από την ιστορική παράσταση του «Θεάτρου Τέχνης - Κάρολος Κουν» που αποτέλεσε και την τελευταία σκηνοθεσία του Κάρολου Κουν το έργο ανεβαίνει ξανά σε θεατρική σκηνή της Αθήνας, στο «104 Κέντρο Λόγου και Τέχνης». Η πρεμιέρα δίνεται την Παρασκευή, σε σκηνοθεσία Ελλης Παπακωνσταντίνου.
Αν και κατά καιρούς της έχουν γίνει πολλές προτάσεις για να συμμετάσχει σε θεατρικές παραστάσεις, η Τάνια Τσανακλίδου τις αρνιόταν γιατί «δεν την ενδιέφεραν». Εδώ το κίνητρο ήταν το «εξαιρετικό έργο της Λούλας Αναγνωστάκη και η ύπαρξη της Ελλης Παπακωνσταντίνου στη σκηνοθεσία.
Δηλαδή με άλλον σκηνοθέτη δεν θα το διακινδύνευα. Την Ελλη την εμπιστεύομαι. Αισθάνομαι ότι ο τρόπος που δουλέψαμε μου έχει ανοίξει ορίζοντες. Από τη μέρα που ξεκινήσαμε τις πρόβες παρακολουθώ ότι στο Μετρό τραγουδάω διαφορετικά. Τα Δευτερότριτά μου έχουν αλλάξει, έχουν περάσει άλλοι κώδικες, ανιχνεύω άλλες περιοχές».
Η Κάτια που υποδύεται επί σκηνής είναι «ένα σκληρότατο πλάσμα» όπως λέει. «Εχει αυτήν την αδυσώπητη σκληράδα που έχουν οι πολύ ευαίσθητοι άνθρωποι που κάποια στιγμή αποφασίζουν ότι κλείνουν όλα τα παράθυρα της επικοινωνίας. Κι αυτό τους κάνει να είναι λεπίδες κοφτερές και για το περιβάλλον τους και για τον ίδιο τον εαυτό τους».
Σ' αυτό συμφωνεί και υπερθεματίζει και η σκηνοθέτιδα, Ελλη Παπακωνσταντίνου. «Η Κάτια είναι μια πολύ σκληρή γυναίκα. Αποτελεί μια περσόνα της σύγχρονης δραματουργίας. Είναι μια ιψενική Νόρα που άνοιξε την πόρτα και έφυγε αλλά ξαναγύρισε κι έμεινε σ' αυτό το σπίτι».
Η παράσταση ξεκινάει με τους ηθοποιούς-περφόρμερ γύρω από ένα τραπέζι σαν σε καμαρίνι. Ολοι οι ηθοποιοί είναι πάνω στη σκηνή σε όλη την ώρα της παράστασης, κατά τη διάρκεια της οποίας αναπηδούν οι θεατροποιημένες εικόνες του έργου. Ενα καλοκαιριάτικο απόγευμα, μια γυναίκα παντρεμένη από χρόνια, στην επαρχία έρχεται στην Αθήνα να ψηφίσει στις βουλευτικές εκλογές. Εχει πολύ τρακ γιατί μετά έναν χρόνο θα συναντήσει τον 18χρονο γιο της, αλλά και άλλα πρόσωπα. Ολα θα συμβούν μέσα σε λίγες ώρες, ενώ έξω μαίνεται η πανηγυρική ατμόσφαιρα με χαρούμενους ανθρώπους να διαδηλώνουν, τύψεις αλλά και γλυκές στιγμές ευφορίας, όλα αναγνωρίσιμα από πάντα.
Τη σκηνοθεσία υπογράφει η Ελλη Παπακωνσταντίνου, τα σκηνικά-κοστούμια η Φωτεινή Δήμου, τη μουσική και τους στίχους ο Δημήτρης Καμαρωτός και τους φωτισμούς η Κατερίνα Μαραγκουδάκη. Παίζουν: Τάνια Τσανακλίδου, Χρύσα Σπηλιώτη, Μάνος Καρατζογιάννης, Ηλέκτρα Τσακαλία, Νικόλας Στραβοπόδης, Τηλέμαχος Μούσας.
Η Τάνια Τσανακλίδου επανεμφανίζεται στη θεατρική σκηνή κρατώντας τον πρωταγωνιστικό ρόλο σε ένα εμβληματικό έργο της Λούλας Αναγνωστάκη, τον «Ηχο του όπλου».
της Αντιγόνης Καράλη
Μετά είκοσι ένα χρόνια από την ιστορική παράσταση του «Θεάτρου Τέχνης - Κάρολος Κουν» που αποτέλεσε και την τελευταία σκηνοθεσία του Κάρολου Κουν το έργο ανεβαίνει ξανά σε θεατρική σκηνή της Αθήνας, στο «104 Κέντρο Λόγου και Τέχνης». Η πρεμιέρα δίνεται την Παρασκευή, σε σκηνοθεσία Ελλης Παπακωνσταντίνου.
Αν και κατά καιρούς της έχουν γίνει πολλές προτάσεις για να συμμετάσχει σε θεατρικές παραστάσεις, η Τάνια Τσανακλίδου τις αρνιόταν γιατί «δεν την ενδιέφεραν». Εδώ το κίνητρο ήταν το «εξαιρετικό έργο της Λούλας Αναγνωστάκη και η ύπαρξη της Ελλης Παπακωνσταντίνου στη σκηνοθεσία.
Δηλαδή με άλλον σκηνοθέτη δεν θα το διακινδύνευα. Την Ελλη την εμπιστεύομαι. Αισθάνομαι ότι ο τρόπος που δουλέψαμε μου έχει ανοίξει ορίζοντες. Από τη μέρα που ξεκινήσαμε τις πρόβες παρακολουθώ ότι στο Μετρό τραγουδάω διαφορετικά. Τα Δευτερότριτά μου έχουν αλλάξει, έχουν περάσει άλλοι κώδικες, ανιχνεύω άλλες περιοχές».
Η Κάτια που υποδύεται επί σκηνής είναι «ένα σκληρότατο πλάσμα» όπως λέει. «Εχει αυτήν την αδυσώπητη σκληράδα που έχουν οι πολύ ευαίσθητοι άνθρωποι που κάποια στιγμή αποφασίζουν ότι κλείνουν όλα τα παράθυρα της επικοινωνίας. Κι αυτό τους κάνει να είναι λεπίδες κοφτερές και για το περιβάλλον τους και για τον ίδιο τον εαυτό τους».
Σ' αυτό συμφωνεί και υπερθεματίζει και η σκηνοθέτιδα, Ελλη Παπακωνσταντίνου. «Η Κάτια είναι μια πολύ σκληρή γυναίκα. Αποτελεί μια περσόνα της σύγχρονης δραματουργίας. Είναι μια ιψενική Νόρα που άνοιξε την πόρτα και έφυγε αλλά ξαναγύρισε κι έμεινε σ' αυτό το σπίτι».
Η παράσταση ξεκινάει με τους ηθοποιούς-περφόρμερ γύρω από ένα τραπέζι σαν σε καμαρίνι. Ολοι οι ηθοποιοί είναι πάνω στη σκηνή σε όλη την ώρα της παράστασης, κατά τη διάρκεια της οποίας αναπηδούν οι θεατροποιημένες εικόνες του έργου. Ενα καλοκαιριάτικο απόγευμα, μια γυναίκα παντρεμένη από χρόνια, στην επαρχία έρχεται στην Αθήνα να ψηφίσει στις βουλευτικές εκλογές. Εχει πολύ τρακ γιατί μετά έναν χρόνο θα συναντήσει τον 18χρονο γιο της, αλλά και άλλα πρόσωπα. Ολα θα συμβούν μέσα σε λίγες ώρες, ενώ έξω μαίνεται η πανηγυρική ατμόσφαιρα με χαρούμενους ανθρώπους να διαδηλώνουν, τύψεις αλλά και γλυκές στιγμές ευφορίας, όλα αναγνωρίσιμα από πάντα.
Τη σκηνοθεσία υπογράφει η Ελλη Παπακωνσταντίνου, τα σκηνικά-κοστούμια η Φωτεινή Δήμου, τη μουσική και τους στίχους ο Δημήτρης Καμαρωτός και τους φωτισμούς η Κατερίνα Μαραγκουδάκη. Παίζουν: Τάνια Τσανακλίδου, Χρύσα Σπηλιώτη, Μάνος Καρατζογιάννης, Ηλέκτρα Τσακαλία, Νικόλας Στραβοπόδης, Τηλέμαχος Μούσας.
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου