a
a

Τα Νέα - 13/01/2005

Tο λαϊκό «έφαγε» την κουλτούρα

του Γιώργου Σαρηγιάννη

Ένα καινούργιο «πρόσωπο» δείχνει η Τάνια Τσανακλίδου στο «Μετρό»

«Πάω να ακούσω Τάνια Τσανακλίδου» λες και εννοείς κάτι σοβαρό, και μετρημένο, και λίγο κρασί, λίγη θάλασσα - δακρύων - και τ' αγόρι μου... - «Μαμά γερνάω» κ.λπ., κ.λπ. Και βέβαια, μια Τάνια χυμώδη, και ζεστή, και με περισσή θεατρικότητα στις ερμηνείες της.

Οδηγία πρώτη και βασική. Αν ξεκινάτε μ' αυτές τις ιδέες να πάτε στο «Μετρό», ξεχάστε τες. Διότι η φετινή Τάνια του «Μετρό», ουδεμία σχέση έχει με την Τάνια, τη Μεγάλη Αισθαντική. Όχι ότι έπαψε να είναι, αλλά φέτος έπειτα από κάποια χρόνια που είχα να τη δω συνάντησα την Τάνια Τσανακλίδου την παλιά συν μιαν άλλη Τάνια Τσανακλίδου. Που αποκαλύπτει στο σανίδι από την ηλικία της μέχρι το... ερωτικό της παρελθόν - στοιχεία του έστω... -, που αφήνει τη σουμπρέτα που συγκρατούσε να ξεχυθεί και τραγουδάει από λαϊκό μέχρι ρεμπέτικο ανακράζοντας «ε, ρε Γαλάνη, που μού 'λεγες να τραγουδήσω λαϊκά κι εγώ έλεγα "όχι, είμαι της κουλτούρας"!».

Στη σκηνή η Τάνια Τσανακλίδου με τους τρεις μουσικούς της - κιθάρα, μπουζούκι, ακορντεόν. Οι οποίοι δεν «παραμένουν» μουσικοί αλλά με την προτροπή της και με τα εναύσματα που τους δίνει συμπρωταγωνιστούν - ο κιθαρίστας με ιστορίες που λέει, ο μπουζουκίστας (όπως επιμένει στον όρο ο Θανάσης Πολυκανδριώτης) τραγουδώντας α λα Πόλυ Πάνου (αμίμητος!) και ο ακορντεονίστας επίσης τραγουδώντας.

Κι αν το πρώτο μέρος είναι του Κραουνάκη - ιδεώδης ερμηνεύτρια των διαμαντιών του η Τάνια Τσανακλίδου - και του Χατζιδάκι, και του Σπανού, στο δεύτερο μέρος το λαϊκό παίρνει τα πάνω του. Και παίρνει και η ερμηνεύτρια τα πάνω της. Και ότι είναι στα πενήντα δύο μάς εξομολογήθηκε, και για τα κιλά που έχει πάρει αυτοσατιρίστηκε, και με τον - πολύ νόστιμο - νεαρό ακορντεονίστα της φλερτάρισε, και τον κιθαρίστα άφησε να αποκαλύψει το ελάττωμά της ότι δεν μαθαίνει εύκολα τους στίχους των τραγουδιών και πως σε μια τηλεοπτική εκπομπή όταν έπιασαν το «Καπετάν Αντρέα Ζέπο» αντί «να καλάρει καλαμάρια» είπε «να κιαλάρει παλαμάρια» και ο παρευρισκόμενος Σάκης Μπουλάς παρενέβη σχολιάζοντας «τον νου σου στα παλαμάρια τον έχεις» - και η Τάνια να φωνάζει «ναι, στα παλαμάρια, γιατί όχι;» -, και ότι στο παρελθόν «όλα τα έχει κάνει», μας αποκάλυψε - στον διονυσιασμό το έφτασε -, και τον μεγαλύτερό της - «ενώ είχα και άλλη σχέση...» - έρωτα, «έναν Γιάννη», μας ανέφερε, που την πρωτοφίλησε στην Καβάλα, στο Πέραμα, όταν ήταν ηθοποιός στο ΚΘΒΕ και έπαιζαν στους Φιλίππους, κι εκείνη μετά σ' ένα σκυλάδικο στη Χρυσούπολη τού τραγούδησε το «Γιάννη μου το μαντίλι σου» που το τραγούδησε και σε μας, και να σιγοτραγουδάμε κι εμείς μας άφησε, για να πάει να κάνει ένα τσιγάρο - κι όλα αυτά μ' ένα ποτήρι ουίσκι στο χέρι, σαν στο σπίτι της και σαν στο σπίτι μας.

Και στο τέλος, στη σκηνή ανέβασε τη Μελίνα Ασλανίδου και την Ελένη Τσαλιγοπούλου, που είχαν έρθει να την ακούσουν, και μας τραγούδησαν δικά τους, και ανκόρ πάνω στο ανκόρ έκανε - στις δωδεκάμισι τελείωσε! Και κλάψαμε βέβαια με το «Μαμά γερνάω» που το έδεσε με το «Ιστορία μου, αμαρτία μου», και γελάσαμε, και χαρήκαμε - πολύ ωραία βραδιά.

Δεν υπάρχουν σχόλια: