a
a

www.e-orfeas.gr - 12/02/2008

Ο Ορφέας στην Τάνια Τσανακλίδου
της Νεφέλης Σαμιακού


Η Τάνια Τσανακλίδου αποφάσισε φέτος να επιστρέψει στο Μετρό μετά από δύο χρόνια απουσίας. Παρέα της είναι τρεις μοναδικοί σολίστες. Ο Μανώλης Καραντίνης στο μπουζούκι, ο Παναγιώτης Τσεβάς στο ακκορντεόν και ο Γιάννης Παπαζαχαριάκης στην κιθάρα ο οποίος έχει επιληφθεί και των ενορχηστρώσεων.

Διαβαίνοντας κανείς την είσοδο του Μετρό εισέρχεται σε έναν πολύ όμορφο και ατμοσφαιρικό χώρο. Μοναδικό μειονέκτημα (όπως και των περισσότερων μουσικών σκηνών) αποτελεί η στενότητα του χώρου η οποία οφείλεται στο υπεράριθμο των τραπεζοκαθισμάτων. Η έναρξη του προγράμματος είναι άκρως ενδιάφερουσα και παιχνιδιάρικη. Οι τρεις μουσικοί περιφέρονται μεταξύ των θαμώνων και τραγουδάνε την επτανήσια καντάδα «Λαλούν τα αηδόνια». Το κοινό χαλαρώνει και προετοιμάζεται για να υποδεχθεί την Τάνια Τσανακλίδου.

Το πρόγραμμα ξεκινάει με ένα τραγούδι της Τάνιας για το Μετρό ενώ από τις πρώτες κιόλας νότες είναι φανερή η θεατρικότητα των ερμηνειών της. Ταυτόχρονα, τα λεκτικά αστεία μεταξύ των συντελεστών δεν παύουν στιγμή και τα πειράγματα των μουσικών προς την Τσανακλίδου δημιουργούν μια εκπληκτική ατμόσφαιρα οικειότητας που μηδενίζει την απόσταση ακροατών και καλλιτεχνών.

Το πρόγραμμα περιλαμβάνει μια τεράστια γκάμα από είδη και κατηγορίες τραγουδιού. Ελληνικά και ξένα, λαϊκά και έντεχνα, ρεμπέτικα και ελαφρά διαδέχονται το ένα το άλλο, ενώ η ίδια η Τσανακλίδου δείχνει να ισορροπεί σε όλα τα είδη με μεγάλη άνεση. Από το «Ζητάτε να σας πω» και το «Μίλησέ μου» μέχρι τον «Τσάρλι Τσάπλιν» και το «Σουραμπάγια Τζόνυ» του Μπρεχτ. Από το «Γράμμα στο κύριο Γκάτσο» στο «Αποκοιμήθηκα» του Διονυσίου και από το «Ηθοποιός σημαίνει φως» στο «Άδειο μου πακέτο» η Τσανακλίδου αποδεικνύει πως αν πιστεύεις στη δύναμη και την αξία του τραγουδιού δεν ενδιαφέρει το είδος των τραγουδιών. Η θεατρική της σκηνική παρουσία παρασέρνει το κοινό που από το πρώτο ως το τελευταίο τραγούδι σιγοντάρει και κρέμεται από τα χείλη της.

Τίποτα από όλα αυτά δεν θα συνέβαινε βέβαια χωρίς τη στήριξη των υπέροχων δεξιοτεχνών που τη συνοδεύουνε και οι οποίοι αναλαμβάνουν ακόμα και το ρόλο του τραγουδιστή σε κάποιες στιγμές. Ο Μανώλης Καραντίνης μαγεύει το κοινό με το δεξιοτεχνικό του παίξιμο ενώ γνωρίζει την αποθέωση όταν παίζει το μουσικό θέμα των «Χαρταετών» του Μίκη Θεοδωράκη στο οποίο παρεμβάλλει τη «Θεσσαλονίκη» του Ζαμπέτα. Ο Παναγιώτης Τσεβάς συγκινεί το κοινό όταν τραγουδά το «Μανούλα μου» του Χατζιδάκι και ο Γιάννης Παπαζαχαριάκης δίνει τις πάσες για τα πειράγματα που λαμβάνουν χώρα καθ'όλη τη διάρκεια της παράστασης.
Η έκπληξη της παράστασης έρχεται στο τέλος. Όταν ξεκινάει το καθιερωμένο από τον κόσμο μπιζάρισμα η Τσανακλίδου εμφανίζει στη σκηνή ένα κουτί με χρήματα και δηλώνει ότι όποιος θέλει παραγγελιά θα πρέπει να δώσει τον οβολό του για την «Εταιρεία Πραστασίας Αδέσποτων». Μετά την αρχική έκπληξη οι παραγγελιές διαδέχονται η μία την άλλη. «Σε βλέπω στο ποτήρι μου», «Μπουκάλα», «Μπαμπά μου κάτσε φρόνιμα», «Καϊξής» και «Κάτω στα λεμονάδικα» αποτελούν μερικά μόνο από τα τραγούδια που ακούστηκαν. Το πρόγραμμα τελειώνει με το τραγούδι-σήμα κατατεθέν της Τσανακλίδου που κάνει τους πάντες να συγκινούνται και την ίδια να κλαίει πάνω στη σκηνή. «Μαμά γερνάω» σε συνδυσμό με το «Μανούλα μου» ολοκληρώνουν μια υπέροχη βραδιά που αποδεικνύει ότι το καλό τραγούδι είναι πάντα παρών, έτοιμο να αγκαλιάσει όλους όσους είναι έτοιμοι να το υποδεχτούν και να ταξιδέψουν μαζί του.

Το Πρόγραμμα της βραδιάς που ακούσαμε:

1. Λαλούν τα αηδόνια
2. Τραγούδι έναρξης
3. Αλλιώτικη μέρα
4. Ζητάνε να σας πω
5. Αυτή η νύχτα μένει
6. Μίλησέ μου
7. Τσάρλι Τσάπλιν
8. Τι όμορφη που είσαι όταν κλαις
9. Σουραμπάγια Τζόνυ
10. Ηθοποιός σημαίνει φως
11. Έφυγε το τρένο
12. Θάλασσα ζωή
13. Γράμμα στον κύριο Γκάτσο-Τ'αστέρι του βοριά
14. Μοίρες
15. Ο εφιάλτης της Περσεφόνης
16. Άστο το χεράκι σου
17. Προύσα
18. Αποκοιμήθηκα
19. Ένα βράδυ που 'βρεχε
20. Ποια νύχτα σ' έκλεψε
21. Τα πήρες όλα κι έφυγες
22. Στο άδειο μου πακέτο
23. Αυτός ο άνθρωπος
24. Αχάριστη
25. Χάρτινο το φεγγαράκι
26. Και πάω και αγαπάω
27. Φίλε
28. Παραμυθάκι
29. Γέλα κυρία μου
30. Ήμουνα μοναχοπαίδι
31. Η Σουλτάνα η Φωφώ
32. Θαλασσινοί
33. Θεσσαλονίκη - Χαρταετοί
34. Μη μου μιλάτε
35. Σε βλέπω στο ποτήρι μου
36. Τι σου κανα και πίνεις
37. Μπουκάλα
38. Έχω στενάχωρη καρδιά
39. Μπαμπά μου κάτσε φρόνιμα
40. Ο πιο καλός ο μαθήτης
41. Καϊξής
42. Ένα σφάλμα έκανα
43. Λεμονάδικα
44. Παπάκι
45. Μαμά γερνάω - Μανούλα μου

Δεν υπάρχουν σχόλια: